جمعه ۲۱ فروردین ۱۳۸۸ - ۰۷:۴۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از توقف پذیرش مربی در دانشگاه‌ها خبر داد

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمد مهدی زاهدی در نشست روسای دانشگاه‌ها که در سازمان سنجش در حال برگزاری است، در پی درخواست روسای دانشگاه‌ها مبنی بر افزایش سالانه فراخوان جذب عضو هیات علمی، گفت: در خصوص افزایش تعداد فراخوان می‌‌توان برای دانشگاه‌هایی که ظرفیت بیشتری برای استخدام دارند انعطاف به خرج داد تا تعداد فراخوان بیشتری منتشر شود.

وی در خصوص نحوه رسمی شدن مربیان دانشگاه‌ها، اظهار کرد: در آینده این بند از آیین نامه جذب حذف می‌شود چراکه در آیین‌نامه جدید استخدام افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد ممنوع است و فقط در جاهایی با موارد خاص می‌توان آنها را به عنوان مربی آموزشیار آن هم با تایید معاون آموزشی وزارت علوم جذب کرد.

وی با بیان اینکه در آینده دیگر مربی نخواهیم داشت که بخواهند برای رسمی شدن به مرتبه استادی ارتقا یابند، اظهار کرد: ولی چون در حال حاضر با این موضوع مواجه هستیم آن هم به دلیل اینکه تعدادی از بورسیه‌ها دارای این وضعیت هستند، این بند در نظر گرفته شده است.

سابقه دفاع از نظام جمهوری اسلامی شرط جذب در دانشگاه تربیت معلم

دکتر زاهدی در خصوص نحوه جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه تربیت معلم گفت: آیین نامه جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه تربیت معلم و تربیت مدرس تفاوت خاصی نسبت به دانشگاه‌های دیگر ندارد و تفاوت فاحش آن در این زمینه است که اگر شخصی بخواهد در دانشگاه تربیت معلم عضو هیات علمی شود باید سابقه دفاع از نظام جمهوری اسلامی را داشته باشد.


ارایه پیشنهاد حذف عنوان تربیت معلم از این دانشگاه

وزیر علوم در خاتمه با اشاره به ارایه پیشنهاد حذف عنوان تربیت معلم از این دانشگاه به شورای انقلاب فرهنگی پیشنهاد، خاطرنشان کرد: البته مقاومت‌هایی در شورا در این زمینه وجود دارد و امید است که این مقاومت‌ها از بین رود البته همه چیز بستگی به تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد.


چگونگی امتیازات صلاحیت‌های علمی و عمومی در آیین نامه اجرایی جذب

دکتر عامری مدیر کل دفتر نظارت وزارت علوم نیز در پاسخ به سوالات یکی از روسای دانشگاه‌ها در خصوص افزایش تعداد فراخوان‌های جذب اعضای هیات علمی در طول سال، گفت: پیش بینی شده است که هر ساله در بهمن و شهریور ماه فراخوان جذب اعضای هیات علمی منتشر شود که دلیل آن این است که وقتی فراخوان اعلام می‌شود تعداد زیادی متقاضی ثبت‌نام می‌کنند که رسیدگی به این پرونده‌ها نیازمند یک پروسه طولانی است.

وی ادامه داد: البته ما مدت رسیدگی به این پرونده‌ها را 3 تا 4 ماه پیش بینی کرده‌ایم، بنابراین در صورتی که بخواهیم تعداد ارائه فراخوان را در طول سال افزایش دهیم ممکن است هنوز فراخوان به نتیجه نرسیده باشد، ارائه فراخوان دیگری فرا رسد که عملا امکانپذیر نیست.

عامری با بیان اینکه در صورتیکه دانشگاه‌ها دارای شرایط خاص باشند مشکلی برای ارائه فراخوان بیشتر با تایید وزارت خانه وجود ندارد، تصریح کرد: ولی اگر فراخوان‌ها بدون نظم ارائه شوند مشکلاتی در پی خواهد داشت.

وی در خصوص چگونگی امتیازات صلاحیت‌های علمی و عمومی در آیین نامه اجرایی جذب اعضای هیات علمی، اظهار کرد: امتیازات صلاحیت‌های علمی و عمومی از شاخص‌هایی اخذ شده که در زمینه این شاخص‌ها از دانشگاه‌ها نظر سنجی شده است.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت علوم در خاتمه با بیان اینکه در زمینه رسمی شدن مربیان دو شرط وجود دارد، اظهار کرد: بر این اساس مربی‌ها برای رسمی شدن باید به مرتبه استادیاری ارتقا یابند.

کد خبر 78584

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز